درمان ریشه‌کن شدن فقر مطلق توجه به فریضه الهی زکات است 
کد خبر: 4041803
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

درمان ریشه‌کن شدن فقر مطلق توجه به فریضه الهی زکات است 

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور گفت: یکی از راه‌های درمان فقر و ریشه‌کن شدن فقر مطلق توجه به فریضه الهی زکات است.

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)، در اختتامیه جشنواره زکات در شهرستان خلیل‌آباد، اظهار کرد: آنچه تاکنون برای رفع فقر انجام دادیم و همچنان داریم انجام می‌دهیم و از سویی مستمری که کمیته امداد به مددجویان پرداخت می‌کند و دیگر وجوهات شرعیه مُسَکن هستند باید کمک‌ها، انفاقات و وجوهات شرعی و زکاتی که جمع‌آوری می‌شوند تبدیل به منابع پایدار برای اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های مستمند شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید نهضت احیا ترویج و فرهنگ‌سازی زکات بنابر فرمایش رهبر مقام معظم رهبری در سطح کشور نهادینه شود، از مراکز نیکوکاری توانمندسازی زکات به عنوان پرچم‌داران احیاء زکات نام برد.

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور با بیان اینکه زکات به‌عنوان یک بازوی توانمند برای اداره جامعه است، بیان کرد: اگر ادای زکات در جامعه اسلامی انجام و فرهنگ‌سازی شود، نباید یک فقیر و‌ محروم در جامعه ما باشد.

مهری گفت: هرچند فقر یکی از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه است، اما به عنوان یک درد و مرض درمان می‌خواهد و یکی از راه‌های درمان فقر و ریشه‌کن شدن فقر مطلق توجه به فریضه الهی زکات است.

وی ادامه داد: به‌حمدالله علی‌رغم تمامی مشکلات و گرفتاری‌ها اما مشارکت‌های مردمی رو به افزایش است، به‌طوری که در 11 ماهه امسال بیش از 1600 میلیارد تومان از زکات مردم در دبیرخانه شورای زکات کشور ثبت شده است.

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین از پرداخت بیش از 120 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در خراسان رضوی خبر داد و افزود: امیدواریم خلیل‌آباد الگویی برای دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور شود.

مهری گفت: خلیل‌آباد برای سراسر کشور یک الگوی مناسب در امر زکات است و باید در سراسر کشور نیز تسری یابد.

وی بیان کرد: مردم ما نشان داده‌اند که در زمینه پرداخت زکات پای‌کار هستند و این ما مسئولان هستیم که باید زمینه‌های لازم را برای جمع‌آوری زکات در سطح کشور فراهم کنیم، امید است با برنامه‌هایی که دنبال می‌شود، نهضت ترویج و فرهنگ‌سازی زکات در سطح کشور اجرا خواهد شد.

مهری با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ روحانی در کشور مسئولیت مستقیم جمع‌آوری زکات را در کشور برعهده دارند، گفت: بیش از 3000 مبلغ زکات و عمل افتخاری در سطح کشور در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha